Uppvaktning av födelsedagsfirare, championatsvinnare och avtackningar hör ett årsmöte till
FOTO: Totta Wikström

Distriktsårsmötet genomfört

2018-03-27

Dalarnas Ridsportförbunds årsmöten för DUS och för distriktet genomfördes på Fornby folkhögskola i Borlänge lördagen den 24 mars. Vi gästades av Eva Myrgren från förbundsstyrelsen som lämnade en aktuell presentation från det framgångsrika EM-året och berättade om planerna framåt.

Mötet var välbesökt, över 50 deltagare från 22 klubbar, men trots detta enbart fem klubbar med ombudsfullmakt!  Röstberättigade ombud representerade Bjursås Ridklubb, Dalarnas Distansryttarförening, Falu Ryttarsällskap, Insjöns Ridklubb och Ludvika Ridklubb. En uppmaning till våra klubbar för kommande år - kom ihåg ombudsfullmakten och låt era championatsvinnare m fl representera er klubb när dom ändå finns på plats!

Samtliga val gjordes enligt valberedningens förslag. Distriktets ordförande Eva Bylander omvaldes, likaså tävlingssektionens ordförande Lisbeth Backström. Utbildningssektionen fick ny ordförande i Pernilla Karlsson från Säterbygdens RK, efter att Annica Brask avböjt omval, och ny ordförande i DUS blev Annie Strand från Vansbro Ryttarsällskap efter avsägelse från tidigare ordförande Ida Sörbu från Sundets RF.

Årsavgiften till distriktet år 2020 beslutades till oförändrad grundavgift 1000 kr och en ökning av avgiften per medlem med 3:- vilket kommer att innebära 32 kronor per medlem.

Här nedan hittar du handlingarna från mötet. Protokollet publiceras så snart det är justerat.

Årsmötesdagordning

Verksamhetsberättelse 2017