Årsmöte

DUS Verksamhetsplan 2017

Valberedningens förslag

Vad är DUS?

Distriktets ungdomssektion (DUS) är ungdomsstyrelsen i Skånes Ridsportsförbund. Det fungerar alltså liknande som ungdomssektionens styrelsen på ridklubben, men för hela Skåne. De är även ungdomarnas röst i Skånes Ridsportsförbund styrelse, där de har två representanter.

Vad gör DUS?

Det DUS gör är att anordna aktiviteter för ungdomar från klubbar i hela Skåne, några återkommande aktiviteter är Vi i stallet, ungdomsträffar och Ungdomsdagen. DUS finns även som stöd för ungdomssektionernas styrelser. DUS fungerar även som en länk mellan länets ungdomar och ungdomsstyrelsen i den centrala ungdomssektionen (CUS).

Vad förväntas av dig som styrelsemedlem?
Att vara invald i DUS-styrelsen är ett ideellt förtroendeuppdrag som innebär att du valt att arbeta med detta för att du är intresserad av att engagera dig i ridsporten och föra styrelsen framåt samt att arbeta med ungdomar. Vi förväntar oss att du har motivationen och tiden att delta vid möten och aktiviteter och att du prioriterar det som du har åtagit dig. Kan man inte delta på möten, hör man av sig i god tid och tar del av den information och de beslut som fattats. Det viktigaste är att du brinner för att utveckla ridsporten för barn och ungdomar och att du är glad och positiv.

Om detta lät intressant kan du nu mejla in en text om dig själv med följande:

• Vem är du?
  • Hur gammal är du?
  • Varför vill du sitta med i DUS?

Till: mimmi.c.larsson@gmail.com

Med vänliga hälsningar, DUS valberedning (Sara, Linn, Denise, Mikaela och Mimmi)

Årsmöte 2016

Inbjudan Årsmöte och US-träff