Annons
Annons

Samarbetspartners

HUVUDSPONSOR

Folksam - Ridsportens försäkringsbolag

Folksam är Svenska Ridsportförbundets huvudsponsor. Folksams satsning på svensk ridsport är långsiktig och omfattar alla förbundets verksamhetsområden. Syftet är att öka kunskap om hästar, god hästhållning och skadeförebyggande åtgärder som är viktiga nycklar till framtidens ridsport. Partnerskapet har extra stort fokus på utveckling av unga ryttare och ledare. Detta genom flera olika projekt, som till exempel ungdomsledarkurser, där fokus är på ledarskap för barn och unga. Ryttarutvecklingsprogram nivå 2 och 3, som utvecklar ryttare och kuskars färdigheter samt ger en bättre insikt i vad som krävs för en helhjärtad sportsatsning och projektet, Säker med Häst, som syftar till att öka kunskapen om hästen, vikten av bra rutiner samt skapa goda förebilder. Allt för att skapa en säker ridsport och alltid sätta hästens bästa främst.

Folksams styrka är mångårig kunskap inom hästförsäkring och skadeförebyggande tester och råd. Medlemmar i Svenska Ridsportförbundet erbjuds en förmånlig hästförsäkring och hemförsäkring med möjlighet till samlingsrabatt på övriga försäkringar. Genom samarbetet har alla medlemmar en olycksfallsförsäkring hos Folksam.

Som kundägt företag är det naturligt att Folksam engagerar sig i sina kunder. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam, som också är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Folksams vision är att alla kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld.
Folksam har ett långvarigt och stort engagemang inom idrotten som försäkringsgivare, skadeförebyggare och partner, och försäkrar 9 av 10 som idrottar, genom samarbetet med svensk idrott.

 

FÖRBUNDSSPONSORER

ATG

I närmare 50 år har ATG varit förbundssponsor till Svenska Ridsportförbundet. ATG ägs av trav- och galoppsporten och det finns inga privata vinstintressen vilket innebär att hela överskottet går tillbaka till hästsporten.

I rollen som förbundssponsor har ATG störst fokus på ryttarutveckling. Genom satsningen ATG Talang möjliggör ATG ett utvecklingsprogram för ryttare inom dressyr-, hopp- och fälttävlan med mästerskap i sikte. Där ingår även en satsning för högsta nivån inom paradressyr.

För att öka upplevelsen för såväl publik som ryttare och tävlingsarrangörer erbjuder ATG, genom ATG Riders League, spel på hoppning. Syftet är att tillföra en högkvalitativ nationell tävling på 1.35 och 1.50-nivå som är lika utvecklande för unga satsande ryttare på erfarna hästar, som för etablerade elitryttare på yngre, talangfulla hästar.

All svensk hästsport gynnas av spelet via ATG då en del av överskottet går till övergripande insatser för hästnäringen via Hästnäringens Nationella Stiftelse Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Dessutom ges ett årligt bidrag till Stiftelsen Hästforskning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..


Granngården

Granngården är förbundssponsor till Svenska Ridsportförbundet och grensponsor till hoppningen. Satsningen på ridsport och hopplandslaget är långsiktig vilket ger resurser för fortsatt framgångsrik utveckling av sporten. Granngården och Svenska Ridsportförbundet har ett brett samarbete som bland annat inkluderar Granngården Riksmästerskap i hoppning för ponny och häst, en tävling för den stora majoriteten av landets hoppryttare som får en unik chans att delta i en rikstäckande tävling. Butikskedjan Granngården har ett brett sortiment för alla som lever ett jordnära liv och de senaste åren har företaget satsat för att utveckla sitt utbud för häst och ryttare. Föreningar anslutna till Svenska Ridsportförbundet erbjuds även 12% rabatt på Granngårdens produkter.

Förbundssponsor Stora Enso

Stora Enso

Svenska Ridsportförbundet har tecknat ett sponsoravtal med Stora Enso för perioden 2023-2025. Stora Enso blir därmed förbundssponsor till Svenska Ridsportförbundet, där del av sponsorskapet är direkt knutet till dressyr och fälttävlan och därmed förväntas bli en viktig del för landslagens satsning mot nya mål. Stora Enso har en tydlig ambition att kunna erbjuda mer support till lagen utifrån deras olika behov.

SPONSORER

NeH

NeH är ett profilföretag som sedan 1964 försett förbund, organisationer, företag och föreningar med allt som behövs inom profilering och marknadsföring.
NeH tar fram kläder och profilprodukter till Svenska Ridsportförbundets landslag, supportrar, tjänstemän och distrikt.

Produktbredden och deras egen produktion gör NeH oslagbara när det gäller att leverera snabbt med hög kvalité och till rätt pris.

 

Animo

Det italienska företaget Animo förser våra svenska landslag med ridkavajer och tävlingsskjortor. Animos kavajer är specialproducerade så att våra landslagsryttare kan prestera på topp. Animo står för förnyelse, teknik och design till 100 procent Made in Italy.

 

Horseware

Horseware ett globalt företag som är marknadsledande i flertalet länder. Horseware tillverkar hästtäcken för alla årstider med stora krav på kvalitet och funktion. Horseware garanterar att produktion av deras produkter sker i enlighet med FN:s allmänna förklaring om mänskliga rättigheter och arbetsrättsliga frågor. Horseware har också ett djupt förankrat hållbarhetsfokus i sin produktion.

Horseware är officiell leverantör till Svenska Ridsportförbundet och förser våra hästar med täcken. Utgångpunkten i samarbetet är att skapa bästa möjliga förutsättningar för hästens välmående, baserad på kunskap, beprövad erfarenhet och aktuell forskning.

 

OFFICIELLA LEVERANTÖRER

Equi Tours

Equi Tours är landets största arrangör av resor med inriktning på hästsport. Tillsammans med Svenska Ridsportförbundet arrangerar Equi Tours årligen resor till våra mästerskap och några av världens största arrangemang inom ridsport. Equi Tours har kontakter över hela världen och samarbetar med en rad svenska organisationer inom sport och avel. Därför kan de också ge sina resenärer tillgång till upplevelser och kunskap som ingen "vanlig" researrangör kan erbjuda.

Publicerad: